Ikertzaile batek honako hipotesia egiaztatu nahi izan zuen:
“ Batxilergoko ikasleak, auto-estimua gehitzeko estrategietan trebatu ez gero, ikasketetara jarrera lasaiagoarekin hurbilduko dira ”.
Hipotesi hau egiaztatzeko honako proposamena egin zitzaion ikastetxe bati: batxilergo 1go mailako bi talde aukeratu. Talde horietako batean auto-estimua igotzeko estrategietan oinarrituriko programa esperimentatuko zen, beste taldea kontrol gisa geratuko zen bitartean
Ikastetxe horretako zuzendariak ez zuen proposamena onartu eta ez zuen baimenik eman ikerketa hori gauzatzeko. Ezetzaren arrazoia honela argudiatu zuen: “ Ez da juxtua horietako talde bat kontrol gisa uztea, gela horretako ikasleek programa horren onuraz aprobetxatzeko aukera galtzen dutelako ”.
Ikertzaileak aldiz era honetan justifikatzen zuen bere diseinua: “ Programa horren abantailak erakusteko modu bakarra da programa jasoko ez duen talde bat egotea, horrekin konparatu ahal izateko. Bi taldeek jasotzen badute programa hori, ezin dugu jakin programarengatik aurrerapenak eman ote diren. ”
Zure ustez, zeinek dauka arrazoia? Zergatik? Zuk, zer egingo zenuke ikertzailea bazina? Eta zuzendaria bazina?