Ebaluazioa Hezkuntzan
ZUZENDUTAKO JARDUERAK

 

Eskola praktikoetara etortzen ez diren ikasleak

1.-Honako liburu honen irakurketa eta ondoko galderak erantzun.

LIBURUA:

Lukas,J.F. & Santiago,K. (2009). Evaluación Educativa. Madrid: Alianza

GALDERAK:

  1. Kapitulua
    1. Hezkuntza ikerkuntzan bereizten diren paradigma berdinak bereizten al dira hezkuntza ebaluazioan?. Zeintzuk dira zentzun honetan De Miguelen iritziak?.
    2. Programen ebaluazioa eta ikerketa ebaluatiboa kontzeptuak sinonimoak al dira?.
    3. Zeintzuk dira ikerketa eta ebaluazioaren arteko berdintasun eta desberdintasunak?.
    4. Zeintzuk dira osagarritasuna eta konbinazioaren arteko diferentziak?
    5. Zer eskaintzen dio triangulazioak ebaluazio bati?
  2. Kapitulua
    1. Eskema bat egin. Bertan hezkuntza ebaluazioaren historiaren garai bakoitzaren, ezaugarri garrantzitsuenak eta autore aipagarrienak adierazi.
    2. Zergatik Tyler garaian ebaluazioaren kontzeptualizazio estatikoa dinamikoan bihurtu zen?
    3. Zabalkundearen garaian zein metodo erabili ziren programak ebaluatzeko?
    4. Zeintzuk dira Cronbach (1963), Scriven (1967) eta Glaserek (1963) idatzitako artikuluen ideia nagusiak?
    5. Zeintzuk dira Profesionaltasunaren garaiko ezaugarri garrantzitsuenak?
    6. Kontutan izanik LGE, LOGSE, LOCE eta LOE, adierazi ebaluazioaren inguruan eman diren desberdintasunak.
    7. Zeintzuk dira LOEn proposatutako ebaluazio diagnostikoaren helburuak?
  3. Kapitulua
    1. Liburuan hezkuntza ebaluazioaren definizio bat eskaintzen da. Esplika ezazu definizio horrek esan nahi duena.
    2. Hezkuntza etapa desberdinak kontutan izanik (Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Bigarren Hezkuntza, Unibertsitatea, e.a.), zer lekua hartzen dute ebaluazio formatiboak eta sumatiboak etapa bakoitzean?
    3. Ebaluatzailea kontutan izanik, nolako ebaluazio motak bereizten dira?
    4. Zein kasutan komeniko litzateke ikastetxe baten kanpo ebaluazioa egitea eta zeintzutan barne ebaluazioa? Zure aukeraketaren erantzuna arrazoitu.
    5. Ikas-irakaskuntza prozesuaren hasieran, prozesuan zehar eta bukaeran ebaluatzen badugu, horietako ebaluazio bakoitzak zein funtzio bete ditzake?
    6. Zeintzuk dira bereizten diren estandarrak?
    7. Hezkuntza etapa desberdinak kontutan izanik (Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Bigarren Hezkuntza, Unibertsitatea, e.a.), zer lekua dute estandar mota desberdinek etapa bakoitzean?
    8. Ebaluazio txosten bat idazteko jarraitu beharreko gomendio nagusienak adierazi.
    9. Ebaluazio prozesu baten fase aipagarrienak adierazi.
    10. Zeintzuk dira neurketa, ebaluazioa eta assessment-en arteko diferentziak?
  4. Kapitulua
    1. Definitu programa
    2. Zeintzuk dira programen ebaluazioa definitzen duten oinarrizko osagarriak?
    3. De Miguelen aburuz, zein irizpide hartu behar dira kontuan ebaluazio ereduen sailkapena egiteko?
    4. Zeintzuk dira Tyleren helburuen ebaluazioaren ereduaren ekarpenak eta mugak?
    5. Stufflebeamen CIPP ereduan azaltzen diren siglek zer esan nahi dute?
    6. Zeintzuk dira Stakeren ebaluazio ihardeslearen ezaugarriak?
    7. Zeintzuk dira ebaluazio argitzaile ereduaren ezaugarriak?
    8. Programa baten ebaluaziorako erabili behar diren eredu eta diseinuak erlazionatuak al daude?. Nola?. Zertan oinarritu behar gara ebaluazio eredu eta diseinu bat hautatzerakoan?
  5. Kapitulua
    1. Azken urte hauetan, zer aldaketa eman dira ikasleen ikaskuntzaren ebaluazioan?
    2. Zeintzuk dira ikasleen ebaluazio tradizionala eta alternatiboaren arteko diferentziak?
    3. Hezkuntza prozesuan ematen ari den gaitasunen garapenak, ebaluazioaren prozeduretan aldaketak ekarriko al ditu?
    4. Zeintzuk izan dira arrazoiak, gaur egun ikastetxeen ebaluzioak lortu duen indarra izateko?
    5. Zein modu desberdinetara uler daiteke ikastetxe baten kalitatea?
    6. Ikastetxeen ebaluazio ereduak zehazteko irizpide desberdinak daude. Eskema bat egin irizpide horiek jasoz eta bakoitzaren arabera sor daitezkeen ebaluazio motak zehaztuz.
    7. Zein funtzio izan ditzake Hezkuntza Sistemaren ebaluazioak?
    8. PISA edo antzeko ebaluzioen helburuak eta LOEn proposatutako Ebaluzaio Diagnostikoarenak, berdinak al dira?
  6. Kapitulua
    1. Liburuan aurkezten diren ikerkuntza diseinuen eskema egin.
    2. Kapituluan aurkeztu diren sei diseinu mota horiek kontutan izanik, ikerketa arazo bat edo ebaluazio bat planteatu, deseinu mota bakoitzarentzat. Kasu bakoitzean, helburu posibleak zehaztu.
    3. Aurkeztutako diseinu mota horietatik, zein iruditzen zaizu egokiena izan litekeena, gaur egungo ikasleen balore eza aztertzeko? Erantzuna arrazoitu.
    4. Gure asmoa berriz, eskolan dauden ikasleen balore nagusienak zeintzuk diren aztertzea balitz, zein diseinu erabili beharko genuke? Erantzuna arrazoitu.
    5. Ikasleen baloreen formazioa hobetzeko eskua hartu nahi bagenu, zein izango litzateke deseinu egokiena? Erantzuna arrazoitu.
  7. Kapitulua
    1. Ebaluazio bat aurrera eraman nahi dugunean, zertan oinarritu behar gara datu bilketarako teknika bat edo bestea aukeratu behar dugunean?
    2. Egin behaketa eta informazioaren erregistro mota desberdinen eskema.
    3. Elkarrizketa mota desberdinen eskema egin.
    4. Zein alde on eta alde txar ditu behaketak, elkarrizketarekin alderatzen dugunean?
    5. Informazioa biltzeko erabiltzen denean, galdera-sortak dituen alde onak eta alde txarrak adierazi.
    6. Kontutan izanik 7.3 kuadroan azaltzen diren arauak entsaio proba bat osatzeko, prestatu hiruzpalau item eta zuzentzeko irizpideak zehaztu.
    7. Hezkuntza ebaluazioan, zein alde on dituzte test kriterialak, test normatiboekin alderatzen direnean?
    8. Zein garrantzia du datuen kalitateak ebaluazio prozesuan?
    9. Zeintzuk dira informazio kuantitatiboaren kalitatearen irizpideak ? Eta, informazio kualitatiboarenak?
  8. Kapitulua
    1. Zein analisi motak egin daitezke datu kuantitatiboekin?. Eta kualitatiboekin?
    2. Zeintzuk dira jarraitu behareko urratsak analisi kuantitatiboak egiterakoan?
    3. Informazio kualitatiboa analizatu behar duenean, zein alderdi izan behar ditu kontutan ebaluatzaileak?
    4. Zeintzuk dira jarraitu behareko urratsak analisi kualitatiboak egiterakoan?
2.-Liburuko 9. kapituluan azaltzen diren praktiken artean, ondoko hauek gauzatu:
  1. Kapitulua
    *1.1 praktika
    *1.4 praktika

  2. Kapitulua
    *2.1 praktika
    *2.2 praktika
  3. Kapitulua
    *3.2 praktika
    *3.3 praktika
    *3.4 praktika
    *3.7 praktika
  4. Kapitulua
    *4.4 praktika
  5. Kapitulua
    *5.1 praktika
    *5.3 praktika
    *5.7 praktika
  6. Kapitulua
    *6.3 praktika
    *6.4 praktika
  7. Kapitulua
    *7.5 praktika
    *7.6 praktika

  8. Kapitulua
    *8.1 praktika
    *8.4 praktika