Programa, Zentru eta Irakasleen Ebaluazioa
 

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
FILOSOFIA ETA HEZKUNTZA ZIENTZIEN FAKULTATEA
HEZKUNTZARAKO IKERKUNTZA ETA DIAGNOSI-METODOEN SAILA


Programa, Zentru eta Irakasleen Ebaluazioa
2004/2005 Ikasturtea

Pedagogiako Lizentziatura (7,5 kreditu)

IRAKASLEA: J.F. Lukas Mujika


1.-HELBURU OROKORRAK

1.-Hezkuntza ebaluaketa alorreko kontzeptu teorikoak ezagutu.
2.-Hezkuntza alorrean, ebaluaketa kontzeptuan eta funtzioetan sakondu.
3.-Ebaluatu behar den objektua kontutan harturik, erabili beharreko metodologia egokia ezagutu.
4.-Datu-bilketa eta analisiaren metodo eta tekniketan sakondu.
5.-Objektu zehatz bat (programa, talde, erakunde, e.a.) ebaluatu eta arazoak eta mugak analizatu.
6.-Txosten ebaluatiboak idazteko ikaslea gaitu.

2.-METODOLOGIA

Gai bakoitzaren azalpen teorikoa.
Gaiarekin erlazionatuak dauden artikuluen irakurketa eta taldeko eztabaidak irakurritakoari buruz.
Horrekin batera, kurtsoan zehar talde lanak (praktikak) ikusitako teknikak praktikan jarriz.

Era berean, Zuzendutako jarduerak gauzatuko dira ikasturtean zehar.

3.-EBALUAZIOA

3.1.-Lan praktikoak:

3.1.1.-Praktiketara etortzen diren ikasleak: Bi lan egin beharko dituzte:
-Kurtsoan zehar, taldeka (4 lagun gehienez) proposatutako irakurgaiak irakurri, galderak erantzun eta eztabaida.Era berean, teorian landutako teknikak praktikatuko dira..
-Zuzendutako Jarduera: Praktiken ebaluazioa. Horretarako, diarioa erabiliz, datuak jasotzeko. Praktiken txosten partzialak gelan jarritako egutegiaren arabera entregatuko dira.

3.1.2.-Praktiketara etortzen ez diren ikasleak.
-Proposatutako irakurgaiak irakurri eta galderak erantzun bakarka.
Praktika hauek derrigorrezkoak dira azterketara aurkeztu ahal izateko. Azken txostena urtarrilaren 21ean entregatu beharko da.


3.2.-Azterketa finala ikusitako gai teorikoei buruz.

3.3-Ikasgaia gainditzeko, praktikak eta teoria gainditu beharko dira. Azken nota, azterketa teorikoan lortutako kalifikazioa eta praktiketan lortutako kalifikazioa kontutan harturik lortuko da praktiketara azaltzen diren ikasleen kasuan. Praktiketara azaltzen ez diren ikasleen kasuan berriz, azterketa teorikoan lortutako kalifikazioa bakarrik hartuko da kontutan.

4.-EDUKIAK

I. ATALA: SARRERA

1. Gaia: KONTZEPTU OROKORRAK.

1.1.-Ebaluazioaren historia laburrra.
1.2.-Ebaluazio kontzeptuaren bilakaera
1.3.-Ebaluazioari buruzko arautegi orokorra
1.4.-Neurketa eta ebaluazioa


2. Gaia: EBALUAZIOA ETA IKERKETA.

2.1.-Ikerketa ebaluatiboa
2.2.-Ikerketa ebaluatiboa eta oinarrizko ikerketa


3.-Gaia: EBALUAZIOAREN TIPOLOGIA.

3.1.-Funtzionalitatearen arabera
3.2.-Normotipoaren arabera
3.3.-Denborazkotasunaren arabera
3.4.-Ebaluatzailearen (agentearen) arabera


II. ATALA: FUNDAMENTAZIO TEORIKOA ETA EBALUAZIO EREDUAK


4. Gaia: IKERKETA EBALUATIBOAREN PARADIGMAK.

4.1.-Paradigma kuantitatiboa
4.2.-Paradigma kualitatiboa
4.3.-Paradigma kritikoa
4.4.-Paradigmen arteko diferentziak


5.-Gaia: EBALUAZIO EREDUAK.

5.1.-Helburuen lorpenaren eredua: TYLER
5.2.-Epaiketaren eredua: SCRIVEN, STAKE
5.3.-Erabakiak errazten duten ereduak: STUFFLEBEAM eta SHINKFIELD
5.4.-Ebaluazio argitzailearen eredua: PARLETT eta HAMILTON
5.5.-Plangintzaren eredua: CRONBACH


III. ATALA: EBALUAZIO METODO ETA TEKNIKAK


6. Gaia: EBALUAZIOAREN METODOLOGIA.

6.1.-Metodologia kualitatiboa
6.2.-Metodologia kuantitatiboa


7. Gaia: HEZKUNTZA EBALUAZIOAN DOKUMENTATZEA

7.1.-Hezkuntza dokumentazioa
7.2.-Dkumentatze iturriak
7.3.-Informazio tradizionalera eta automatizatura iristea
7.4.-Interneten bitartez dokumentatze zientifiko automatizatua


8. Gaia: IKERKETA EBALUATIBOAREN TEKNIKAK.

8.1.-Behaketa
8.2.-Elkarrizketa sakona
8.3.-Soziograma
8.4.-Elkarrizketa egituratuak
8.5.-Galdeketak. Inbentarioak. Jarrera eskalak.
8.6.-Gaitasun mentaleko eta gaitasun bereiziko testak.
8.7.-Paper-zorroak
8.8.-Gainontzeko teknikak

IV. ATALA: DATUEN ANALISIA ETA INTERPRETAZIOA

9.Gaia: DATUEN TRATAMENDUA ETA TXOSTENEN AURKEZPENA.

9.1.-Datuen kodifikazioa
9.2.-Triangulazio prozesua
9.3.-Arazoen interpretazio eta planteamendua


10. Gaia: TXOSTENAK.

10.1.-Prozesuan zehar egindako erreflexioa. Txosten partziala.
10.2.-Prozesuaren bukaera. Azken txostena.

V. ATALA: HEZKUNTZA EBALUAZIOAREN ESPARRUAK

11. Gaia: IKASLERIAREN EBALUAZIOA

11.1.-Kontzeptua eta tipologia
11.2.-Ikskuntzen ebaluazioan emandako aldaketa garrantzitsuenak
11.3.-Ebaluazioaren berkontzeptualizazioa
11.4.-Ikasleen ikaskuntzen ebaluazioaren ereduak
11.5.-Ikasleriaren ebaluazioaren prozesua


12. Gaia: IKASTETXEEN EBALUAZIOA

12.1.-Ikastetxeen natura
12.2.-Kalitate faktoreak eta adierazleak
12.3.-Ikastetxeen ebaluazioan erabilitako ikuspegiak
12.4.-Eredu ebaluatiboak zehazten duten irizpideak
12.5.-Ikastetxeen ebaluzaioan erabilitako estrategiak
12.6.-Instituzionalizatutako eredu ebaluatiboak
12.6.1.-IDEAren REDES ereduak
12.7.-Ikastetxeen ebaluazioaren prozesua


13. Gaia: IRAKASLERIAREN EBALUAZIOA

13.1.-Kontzeptua eta problematika
13.2.-Irakasleriaren ebaluazioaren asmoak
13.3.-Irakasleen ebaluazioaren ereduak
13.4.-Irakasleriaren ebaluazioaren prozesua


14. Gaia: HEZKUNTZA SISTEMAREN EBALUAZIOA

14.1.-Hezkuntza sistemaren kalitatearen kontzptualizazioa
14.2.-Hezkuntza sistemaren ebaluazioaren funtzioak
14.3.-Hezkuntza sistemaren ebaluazioaren gaur egungo ikuspegiak
14.4.-Hezkuntza sistemaren ebaluazioan erabilitako adierazleak
14.5.-Hezkuntza sistemaren ebaluazioa gauzatzeko dauden erakundeak
14.6.-Hezkuntza sistemaren ebaluazioaren prozesua

 

5.-OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA

  1. Álvarez Méndez,J.M. (2001). Evaluar para conocer, examinar para excluir. Madrid: Morata.
  2. Alvira Martín,F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
  3. Amezcua Viedma,C. & Jiménez Lara,A. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Díaz de Santos.
  4. Bélair,L.M. (2000). La evaluación en la acción. El dossier progresivo de los alumnos. Sevilla: Díada.
  5. Cabrera,F. (2000). Evaluación de la formación. Madrid: Síntesis.
  6. Casanova Rodríguez,M.A. (1995). Manual de evaluación educativa. Madrid: La Muralla.
  7. Castillo Arredondo,S. & Cabrerizo Diago,J. (2003). Evaluación de programas de intervención socioeducativa: Agentes y ámbitos. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
  8. Castillo Arredondo,S. & Cabrerizo Diago,J. (2003). Evaluación educativa y promoción escolar. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
  9. Colás,P. & Rebollo,M.A. (1993). Evaluación de programas. Una guía práctica. Sevilla: Kronos.
  10. Croll,P. (1995). La observación sistemática en el aula. Madrid: La Muralla.
  11. House,E.R. (1994). Evaluación. Ética y poder. Madrid: Morata.
  12. Joint Committee on Standards for Educational Evaluation. (1999). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Mensajero. 37.012 est-2
  13. Lukas,J.F., Santiago,C., Munarriz,B., Moyano,N. & Sedano,M. (2000). "Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeen kanpo-ebaluazioa". Tantak. N24. 39-63.
  14. Lukas,J.F., Santiago,C., Oihartzabal.L., Pikabea,I., Forner,A, & Latorre,A. (2000). Hezkuntza ikerkuntzarako hiztegia. Donostia: Erein.
  15. Lukas,J.F. & Santiago,K. (2004). Evaluación educativa. Madrid: Alianza.
  16. Martínez Mediano,C. (1996). Evaluación de programas educativos. Investigación evaluativa. Modelos de evaluación de programas. Madrid: UNED.
  17. Mateo,J. (2000). La evaluación educativa, su práctica y otras metáforas. Barcelona: ICE - Horsori.
  18. Medina Rivilla,A. & Villar Angulo,L.M. (Coor.). (1995). Evaluación de programas educativos, centros y profesores. Madrid: Universitas. 37.013 EVA-2
  19. Monedero Moya,J.J. (1998). Bases teóricas de la evaluación educativa. Málaga: Aljibe.
  20. Nevo,D. (1997). Evaluación basada en el centro. Bilbao: Mensajero.
  21. Nirenberg,O., Breawerman,J. & Ruiz,V. (2000). Evaluar para la transformación. Innovaciones en la evaluación de programas y proyectos sociales. Buenos Aires: Paidós.
  22. Padilla Carmona,M.T. (2002). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. Madrid: CCS.
  23. Pérez Juste,R. (Coor.). (2000). Evaluación de programas educativos. Revista de Investigación Educativa. V18. N2. Monográfico.
  24. Pérez Juste,R. (2002). Hezkuntza programen ebaluaketa: Oinarrizko kontzeptuak, ikuspuntu nagusiak eta arazoak.Tantak. N27. 53-81.
  25. Rincón,D. del, Arnal,J., Latorre,A. & Sans,A. (1995). Técnicas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Dykinson.
  26. Salmerón,H. (Ed.). (1997). Evaluación educativa. Teoría, metodología y aplicaciones en áreas de conocimiento. Granada: Grupo Editorial Universitario.
  27. Stufflebeam,D.L. & Shinkfield,A.J. (1989). Evaluación sistemática: guía teórica y práctica. Barcelona: Paidós.
  28. Taylor,S.J. & Bogdan,R. (1994). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Paidós.
  29. Walberg,H.J. & Haertel,G.D. (Ed.). (1990). The international encyclopedia of educational evaluation. Oxford: Pergamon Press.
  30. Wolf,R.M. (1990). Evaluation in education. New York: Praeger.
  31. Woods,P. (1987). La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa. Barcelona: Paidós.

6.-OHARRAK

Tutoretza Orduak:

Astelehena:
Asteartea:
Asteazkena:
Osteguna:
Ostirala:


943-015575

943-015479

Tolosa Hiribidea, 70
20018 - Donostia