Batxilergoko bigarren mailako ikasleei zuzendutako Orientazio Jarduerak

Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura  Sailaren eta UPV/EHUren arteko Lankidetza Programaren baitan, batxilergoko bigarren mailako ikasleei zuzendutako jarduerak eskaini dira.

Helburuak

Jarduerak

2014ko urtarrilaren 8an eta 15an egin ziren, 15:30etatik 17:30etara, Energia Berriztagarrien Laborategian, eta Eibarko Ingeniaritza Eskolako irakasle diren José Javier San Martín Díaz,  José María Arrieta Albizu eta Francisco Javier Asensio de Miguelek hartu zuten parte:

Haize-energia

Modulu honek aerosorgailuen bidez sortutako energiaren azterketa kualitatiboa eta kuantitatiboa egiteko balio du.

Potentzia erregulagarria duen haize-sorgailuak haize korronte bat sortzen du, eta haize horren abiadura kontrolatu eta neurtu egin daiteke anemometro baten bidez. Errendimendu aldea ikusteko, haize-sorgailuari pala konfigurazio desberdinak akoplatu dakizkioke palen kopuruaren, posizioaren eta formaren arabera.

Erresistentzia aldakorrak eta bi multimetro digital erabiliz, kurba bereizgarriak kalkula daitezke.  

Eguzki-energia fotovoltaikoa

Modulu honek panel fotovoltaikoen bidez sortutako energiaren azterketa kualitatiboa eta kuantitatiboa egiteko balio du.

Hainbat esperimentu egiteko beharrezkoa den material guztia dakar. Lanpara halogeno bat erabiltzen da esperimentuetarako argia sortzeko, puntu kardinalen arabera biratzen den beso baten gainean kokatua. Banakako 4 gelaxkaz osatutako eguzki modulu hau biratu egin daiteke angeluetan graduatutako eskala baten arabera. Erresistentzia aldakorrak eta bi multimetro digital erabiliz, kurba adierazgarriak kalkula daitezke.

Erregai-pila

Hidrogenoa pilan bertan sortzen da, ur destilatuaren elektrolisiaren bidez.

Elektrolisirako elektrizitatea lortzeko, panel fotovoltaiko bat erabiltzen da. Pilak hidrogenoa kontsumitzen du motor elektrikoa elikatzeko.

Eguzki auto gisa ere erabil daiteke, panel fotovoltaikoa zuzenean autoan muntatu eta konektatuta.